Torskeholmen - Reagerer på avvisende holdning.

Vi har i dag fått følgende leserinnlegg angående planprosessen på Torskeholmen. Innlegget gir inntrykk av forfatterens meninger og stod først på trykk i Grimstad-Adressetidende. Les hele innlegget her:

Ja til lokaldemokratiet! Under kommunestyrets debatt om planforslaget for Torskeholmen, uttrykte Venstres gruppeleder, Arnt Gunnar Tønnessen, stor misnøye med det lokale innbygger-intiativet. Og generaliserte videre at det er en uting at hvilket som helst innspill utenfra bør tas noe særlig alvorlig av de folkevalgte.

Respekt for arbeidet

Mitt anliggende er ikke selve saken, selv om jeg synes det står respekt av det arbeidet som den nevnte gruppen, Torskeholmen velforening, står for.

De har vært saklige, viser til ulike kommunale dokumenter, av eldre og nyere dato. Og har argumentert, stilt spørsmål og fremmet ønsker som i en del tilfeller har medført heller usaklige kommentarer.

Tankekors

I en medietid der mange mennesker sjokkeres over debatt i digitale rom, en del spør etter mer engasjement i det åpne offentlige rom, blant annet av yngre mennesker, må det være et tankekors at Venstre-representanten synes så avvisende til innspill utenfra.

En slik holdning forbindes ofte med styresett som vi ikke ønsker å forbindes med.

Derimot bør det oppfordres oftere til engasjement i mange saker som berører oss alle.

Anne Stigemo

Neste
Neste

Torskeholmen – Hvor er vurderingen av den eksisterende bruken?